Komunikat
Prezydent Miasta Tarnobrzega przypomina, że właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Miasta, wykonując obowiązek określony w art. 5 ust. 1 pkt 3 b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2022.2519 z późn. zm.) – dalej u.u.c.p.g, są obowiązani do dokumentowania korzystania z usług przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej odbierających odpady komunalne.
W celu realizacji powyższego obowiązku Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, zobowiązani są do zawarcia umowy z przedsiębiorcą posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a w przypadku kontroli do okazania takiej umowy i dowodów uiszczenia opłaty.
Postanowienia umowy mają zapewnić odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w mieście Tarnobrzeg uchwała nr XXX/288/2016 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 30 czerwca 2016r (t.j. Dz. U. 2021, poz. 1671) oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podst. art. 4a ust. 1. nieczystości.
Jednocześnie Prezydent Miasta Tarnobrzega informuje, że zgodnie z art. 6 ust.5aa u.u.c.p.g, obowiązany jest prowadzić kontrolę realizacji w/w obowiązków, co najmniej raz na dwa lata. Do kontroli o której mowa stosuje się przepisy art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (DZ. U. z 2021r poz. 1973, z późn. zm.)
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie poniższego formularza i dostarczenie:
- za pośrednictwem poczty na adres: Prezydent Miasta Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg;
- do Kancelarii Urzędu Miasta Tarnobrzeg, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg lub w Biurze Obsługi Interesanta, stanowisko nr 5 (poniedziałek, środa, czwartek i piątek w godzinach 7.30-15.30, wtorek w godzinach 7.30-16.30);
- za pośrednictwem platformy ePUAP.
Formularz należy złożyć do dnia 30 lipca 2023 r.
Uwaga: do wypełnionego zgłoszenia proszę dołączyć kopię umowy zawartej z przedsiębiorcą posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz kopię dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę.
Wzory formularzy dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Tarnobrzega oraz w Biurze Obsługi Interesanta, stanowisko nr 5.
W przypadku niedopełnienia wyżej wymienionego obowiązku we wskazanym terminie, będą prowadzone kontrole w zakresie sposobu postępowania
z powstającymi odpadami na terenie nieruchomości niezamieszkałych, dla których nie zostaną złożone zgłoszenia.
Niewykonywanie obowiązków wymienionych w art. ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach podlega karze grzywny, zgodnie z art. 10 ust. 2 ww. ustawy. Postępowania w takich sprawach toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Link do formularza: