Web Content Accessibility Guidelines

Kontrast

Kursor

Czcionka

Obrazy

Odnośniki

Komunikat

Prezydent Miasta Tarnobrzega przypomina, że właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie są obowiązani do ponoszenia  opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Miasta,  wykonując obowiązek określony w art. 5 ust. 1 pkt 3 b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2022.2519 z późn. zm.) – dalej u.u.c.p.g,  są obowiązani do dokumentowania  korzystania z usług przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej odbierających odpady  komunalne.

W celu realizacji powyższego obowiązku Właściciele nieruchomości  niezamieszkałych, zobowiązani są do zawarcia umowy z przedsiębiorcą posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a w przypadku kontroli do okazania takiej umowy i dowodów uiszczenia opłaty.

Postanowienia umowy  mają zapewnić odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w mieście Tarnobrzeg uchwała nr XXX/288/2016 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 30 czerwca 2016r (t.j. Dz. U. 2021,  poz. 1671) oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podst. art. 4a  ust. 1. nieczystości.

Jednocześnie Prezydent Miasta Tarnobrzega informuje, że zgodnie z art. 6 ust.5aa u.u.c.p.g, obowiązany jest prowadzić kontrolę realizacji w/w obowiązków, co najmniej raz na dwa lata. Do kontroli o  której mowa stosuje się przepisy art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (DZ. U. z 2021r poz. 1973, z późn. zm.)

          W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o wypełnienie poniższego formularza i dostarczenie:

- za pośrednictwem poczty na adres: Prezydent Miasta Tarnobrzeg, ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg;

- do Kancelarii Urzędu Miasta Tarnobrzeg, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg lub w Biurze Obsługi Interesanta, stanowisko nr 5 (poniedziałek, środa, czwartek i piątek w godzinach 7.30-15.30, wtorek w godzinach 7.30-16.30);

- za pośrednictwem platformy ePUAP.

Formularz należy złożyć do dnia 30 lipca 2023 r.

Uwaga: do wypełnionego zgłoszenia proszę dołączyć kopię umowy zawartej z przedsiębiorcą posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz kopię dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę.

Wzory formularzy dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Tarnobrzega oraz w Biurze Obsługi Interesanta, stanowisko nr 5.

W przypadku niedopełnienia wyżej wymienionego obowiązku we wskazanym terminie, będą prowadzone kontrole w zakresie sposobu postępowania
z powstającymi odpadami na terenie nieruchomości niezamieszkałych, dla których nie zostaną złożone zgłoszenia.

Niewykonywanie obowiązków wymienionych w art.  ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach podlega karze grzywny, zgodnie z art. 10 ust. 2 ww. ustawy. Postępowania w takich sprawach toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Link do formularza:

 

https://bip.tarnobrzeg.pl/artykul/126/3527/formularz-zgloszenia-prezydentowi-miasta-tarnobrzega-wykonania-obowiazku-pozbywania-sie-zebranych-na-terenie-nieruchomosci-niezamieszkalych-odpadow-komunalnych