Zasady przyznawania Honorowego Patronatu Prezydenta Miasta Tarnobrzega
O Honorowy Patronat Prezydenta Miasta Tarnobrzega może ubiegać się każdy kto organizuje wydarzenie, które posiada szczególną rangę kulturalną, społeczną lub promocyjną.
Informacje Ogólne
- Honorowy Patronat Prezydenta Miasta Tarnobrzega jest wyróżnieniem honorowym, które przyznaje się przedsięwzięciom, podkreślając ich rangę i szczególny charakter, organizowanych na terenie miasta Tarnobrzega oraz których realizacja przyczynia się do promocji i kształtowania marki, budowy tożsamości lokalnej lub kreowania pozytywnego wizerunku Miasta Tarnobrzega lub ma istotne i wyjątkowe znaczenie dla mieszkańców Tarnobrzega.
- Prezydent Miasta Tarnobrzega nie obejmuje honorowego patronatu nad statutową działalnością stowarzyszeń, fundacji, związków, organizacji. Nie udziela również patronatu przedsięwzięciom o charakterze komercyjnym.
- Przyznanie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego wydarzenia ze strony Miasta Tarnobrzega dla organizatora.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Patronat należy ubiegać się każdorazowo przy organizacji kolejnej edycji wydarzenia.
Składanie wniosku
- O objęcie przedsięwzięcia Patronatem występuje organizator wydarzenia, kierując do Prezydenta Miasta Tarnobrzega pisemny wniosek o przyznanie Honorowego Patronatu Prezydenta Miasta Tarnobrzega, na formularzu dostępnym na stronie Urzędu Miasta Tarnobrzega (www.tarnobrzeg.pl). Wzór formularza wniosku w załączeniu.
- Termin składania wniosku o przyznanie Honorowego Patronatu Prezydenta Miasta Tarnobrzega musi być przynajmniej 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia.
- Wniosek może być przesłany pocztą na adres: Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Kościuszki 32, 39-400 Tarnobrzeg, bądź przesłany pocztą elektroniczną na adres: um@um.tarnobrzeg.pl lub boi@um.tarnobrzeg.pl. Może być również złożony w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Tarnobrzega mieszczącej się przy ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg.
Przyznanie Patronatu
- Nadanie Patronatu odbywa się w oparciu o opinię właściwego merytorycznie wydziału/biura Urzędu Miasta Tarnobrzega w zakresie zasadności przyznania wyróżnienia.
- Wniosek kierowany jest do Prezydenta Miasta Tarnobrzega, który decyduje o przyznaniu bądź odmowie przyznania Patronatu. Odmowa objęcia Patronatu jest ostateczna.
- O stanowisku Prezydenta Miasta Tarnobrzega organizator powiadomiony zostanie w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- Organizator przedsięwzięcia może posługiwać się informacją o przyznaniu Patronatu dopiero po otrzymaniu informacji o pozytywnej decyzji Prezydenta Miasta Tarnobrzega.
Korzystanie z Patronatu
- Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat, zobowiązany jest do zamieszczenia informacji o przyznanym Patronacie we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych.
- Przyznanie Patronatu Prezydenta Miasta Tarnobrzega podkreśla ranę wydarzenia i daje możliwość umieszczenia herbu Miasta Tarnobrzega, dostępnego na stronie internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzega (www.tarnobrzeg.pl) z dopiskiem „Honorowy Patronat Prezydenta Miasta Tarnobrzega”.
- Przyznanie Patronatu stanowi dla organizatora zobowiązanie do złożenia informacji z przebiegu przedsięwzięcia wraz z materiałami dokumentującymi (zdjęcia, dokumentacja prasowa, film, plakaty, materiały promocyjne).
Rejestr wniosków
- Rejestr wniosków o objęcie Honorowym Patronatem przez Prezydenta Miasta Tarnobrzega przedsięwzięć prowadzi właściwy merytorycznie wydział/biuro Urzędu Miasta Tarnobrzega.
- Informacja o przyznaniu Honorowego Patronatu Prezydenta Miasta Tarnobrzega umieszczana jest na stronie internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzega (www.tarnobrzeg.pl)