W Tarnobrzegu rusza realizacja dużych inwestycji drogowych z wykorzystaniem środków finansowych w ramach programu „Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”. – Jak już mówiłem, przed nami dosłownie rewolucja drogowa. Rozpoczynamy remonty aż dziesięciu dróg w mieście. Remonty, na które bardzo długo czekaliśmy. Z rządowego funduszu Polski Ład na realizację tej inwestycji otrzymaliśmy ponad 35 milionów złotych. Jakiś czas temu przekazaliśmy już wykonawcom place budów, lada dzień ruszą roboty. Wykonawcy zadań to firmy doskonale znane, gwarantujące najwyższą jakość i terminowość robót, ale też dające nadzieję, że tak duże inwestycje drogowe całkowicie nie przyblokują miasta. Mimo wszystko z utrudnieniami musimy się liczyć, czekają nas bowiem naprawdę potężne prace drogowe. Jednak żeby na naszych drogach było bezpieczniej, bardziej komfortowo, najpierw, niestety, musimy się trochę pomęczyć – mówi prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek.
Pierwsze prace drogowe rozpoczną się jeszcze przed świętami, ale główne roboty ruszą dopiero po świętach. Kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu. O tym, jak będzie wyglądała czasowa organizacja ruchu wprowadzona w rejonach realizowanych remontów mówiono podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Urzędzie Miasta Tarnobrzega w piątek, 31 marca. W konferencji udział wzięli: Prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek, naczelnik wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Drogownictwa Barbara Trzeciak, ekspert Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Tarnobrzegu insp. Tadeusz Domagała, kierownik budowy PBI Infrastruktura Łukasz Machowski i dyrektor regionalnego oddziału robót drogowych firmy Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, oddział w Chmielowie Łukasz Piątkowski.
Drogowe inwestycje podzielone zostały na trzy duże zadania.
1. Przebudowa dróg: ul. M. Curie-Skłodowskiej, ul. E. Kwiatkowskiego, ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Zwierzyniecka, ul. M. Dąbrowskiej. Cena brutto wykonania zadania: 20 768 681,63 zł.
2. Przebudowa ul. J. Kochanowskiego oraz ul. S. Moniuszki. Cena brutto wykonania zadania: 7 121 854,71 zł.
3. Przebudowa dróg: ul. prof. S. Tarnowskiego, ul. M. Marczaka, ul. Konfederacji Dzikowskiej. Cena brutto wykonania zadania: 9 114 928,29 zł
W efekcie prac wszystkie uwzględnione w tej inwestycji drogi doczekają się nowej nawierzchni. Z ulicy M. Curie-Skłodowskiej znikną betonowe płyty, a droga zostanie połączona z drogą obwodową. Wzdłuż remontowanych ulic wybudowane zostaną nowe, lub przebudowane istniejące, chodniki i drogi rowerowe, miejsca parkingowe. Projekt przewiduje także przebudowę zatok autobusowych, modernizację oświetlenia ulicznego, kanalizacji. W kilku miejscach wybudowane zostaną aktywne przejścia dla pieszych. Największe zmiany czekają nas na ulicy E. Kwiatkowskiego. Tam, w miejscu skrzyżowania z ulicą M. Curie-Skłodowskiej wybudowane zostanie rondo, a na wysokości placu targowego powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Zmieni się także organizacja ruchu na ulicy J. Kochanowskiego, która w efekcie prac zyska przebicie do drogi powiatowej, ul. 1 Maja.
Zakres robót olbrzymi, więc utrudnienia będą nieuniknione. Kierowcy muszą wziąć pod uwagę tymczasową organizację ruchu, której projekt po dogłębnych analizach, konsultacjach został zaakceptowany zarówno przez KMP w Tarnobrzegu, jak i Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Drogownictwa Urzędu Miasta Tarnobrzega.
1. Ulica S. Moniuszki – czasowa organizacja ruchu zakłada zamykanie połówkowe jezdni. Na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy, tj. od ul. Mickiewicza do ul. 1 Maja. Ruch na ul. Słowackiego będzie realizowany jak do tej pory, na wprost do ul. Sokola lub w lewo do ul. 1 Maja.
2. Ulica J. Kochanowskiego - czasowa organizacja ruchu przebiegać będzie dwuetapowo.
a) I etap – nastąpi całkowite zamknięcie odcinka ul. Kochanowskiego, od ul. Mickiewicza do ul. Słowackiego. Ruch i dojazd będzie odbywał się od ul. Al. Niepodległości poprzez ul. Gałka i ul. Słowackiego.
b) II etap – nastąpi całkowite wyłączenie z ruchu odcinka ul. Kochanowskiego od skrzyżowania z ul. Słowackiego do 1 Maja. Ruch i dojazd będzie odbywał się od ul. Al. Niepodległości poprzez ul. Gałka i ul. Słowackiego jak również ul. Kochanowskiego odcinkiem jednokierunkowym od ul. Mickiewicza do ul. Słowackiego.
3. Ulica E. Kwiatkowskiego, Zwierzyniecka, K. Wielkiego − czasowa organizacja ruchu zakłada na czas robót drogowych wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na powyższych ulicach tj. od skrzyżowania ul. Kwiatkowskiego z ul. H. Sienkiewicza do skrzyżowania K. Wielkiego z ul. Sikorskiego (przy pomniku JPII) oraz od skrzyżowania ul. Zwierzynieckiej z Sikorskiego (sygnalizacja świetlna) do ronda Zwierzyniecka, Kwiatkowskiego i dalej w kierunku ulicy K. Wielkiego.
4. Ulica M. Dąbrowskiej – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. H. Sienkiewicza do ul. Zwierzynieckiej.
5. Ulica M.C. Skłodowskiej – wykonanie robót odbywać się będzie przy zamknięciu połówkowym jezdni oraz ruchu jednokierunkowym od ul. E. Kwiatkowskiego do ronda na obwodnicy. Kierowcy będą mieli możliwość wjazdu na obwodnicę lub skrętu w stronę nieremontowanego odcinka ul. Zwierzynieckiej.
6. Ulica Konfederacji Dzikowskiej – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Marczaka. Wjazd w ul. Konfederacji Dzikowskiej od ul. Marczaka tak jak do tej pory nie będzie możliwy. Dojazd do szkoły, bloków mieszkalnych wielorodzinnych 6,8,10,12,14,16,18 oraz sklepów z zaopatrzeniem powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowalnych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
7. Ulica M. Marczaka – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Słomki. Wjazd w ul. Marczaka od ul. Słomki nie będzie możliwy. Dojazd do bloków mieszkalnych wielorodzinnych, domów jednorodzinnych, kościoła, zaopatrzenia powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowalnych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
8. Ulica prof. S. Tarnowskiego – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Słomki. Wjazd w ul. Tarnowskiego od ul. Słomki nie będzie możliwy. Dojazd do bloków mieszkalnych wielorodzinnych, domów jednorodzinnych, kościoła, sklepów z zaopatrzeniem powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowalnych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
Za wszystkie utrudnienia w ruchu drogowym związane z realizacją powyższej inwestycji w mieście przepraszamy i prosimy o bezpieczną jazdę.