Web Content Accessibility Guidelines

Kontrast

Kursor

Czcionka

Obrazy

Odnośniki

Zastrzeganie dokumentów tożsamości

Powrót

Zastrzeganie dokumentów tożsamości

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych.

Co robić przypadku utraty dokumentów?

UTRACONE DOKUMENTY NALEŻY NAJPIERW ZASTRZEC W BANKU - jest ponad 20 tysięcy placówek w całym kraju (nie trzeba nawet mieć konta bankowego). Poniżej przedstawiamy kolejne kroki, które należy wykonać:

  1. Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
  2. Powiadomienie Policji - w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.
  3. Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu - informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych

UWAGA: Można dokonać zastrzeżenia w oddziale banku lub za pośrednictwem infolinii nie posiadając zaświadczenia z danymi dokumentu, pod warunkiem, że zastrzeżenie dotyczy dokumentu, którego dane bank posiada (w Kartotece Klienta). Dlatego tak ważne jest informowanie swojego banku o zmianie dokumentu tożsamości, co skutkuje aktualizacją w Kartotece Klienta.

Więcej informacji:
http://dokumentyzastrzezone.pl

https://zastrzegam.pl/

inf. www.zbp.pl