Web Content Accessibility Guidelines

Kontrast

Kursor

Czcionka

Obrazy

Odnośniki

130

Fundusze Unijne

Powrót

Podkarpacki System Informacji Przestrzennej (PSIP)

Podkarpacki System Informacji Przestrzennej (PSIP)

Podkarpacki System Informacji Przestrzennej (PSIP)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Oś priorytetowa: II. Cyfrowe Podkarpackie
Działanie: 2.1 Podniesienie efektywności i dostępności e-usług
Instytucja Zarządzająca: Zarząd Województwa Podkarpackiego
Beneficjent: Województwo Podkarpackie.

Partnerzy Projektu: Powiat Bieszczadzki, Powiat Brzozowski, Powiat Dębicki, Powiat Jarosławski, Powiat Kolbuszowski, Powiat Leski, Powiat Leżajski, Powiat Lubaczowski, Powiat Łańcucki, Powiat Mielecki, Powiat Niżański, Powiat Przemyski, Powiat Przeworski, Powiat Ropczycko-Sędziszowski, Powiat Rzeszowski, Powiat Sanocki, Powiat Stalowowolski, Powiat Strzyżowski, Miasto Krosno, Miasto Przemyśl, Miasto Rzeszów, Miasto Tarnobrzeg.

Wartość całkowita projektu: 180 861 148,24 PLN

Kwota dofinansowania całego projektu z UE: 150 414 601,97  PLN

Wartość całkowita projektu w części realizowanej przez Miasto Tarnobrzeg: 3 343 222,95 PLN
Kwota dofinansowania z UE w części realizowanej przez Miasto Tarnobrzeg:
2 769 418,36 PLN
Termin realizacji całego projektu:  2014 – 2021.

Cel projektu:

Celem projektu Podkarpacki System Informacji Przestrzennej (PSIP) jest poprawa konkurencyjności regionu poprzez utworzenie wojewódzkiej, otwartej, cyfrowej platformy integrującej zasoby informacyjne o charakterze przestrzennym, w celu ich publikacji oraz świadczenia związanych z nimi e-usług. System informacji przestrzennej umożliwi ponadto zarządzanie tymi danymi, przetwarzaniem i udostępnianiem ich w formie zintegrowanej zarówno społeczeństwu jak i instytucjom publicznym. Utworzenie regionalnego oraz powiatowych węzłów infrastruktury informacji przestrzennej, spełniających obowiązujące w Polsce przepisy prawa w zakresie tworzenia, wykorzystania i dostępu do informacji publicznej, w tym informacji przestrzennej. Jedną z jego głównych funkcji będzie wspomaganie procesu decyzyjnego na szczeblu: województwa, powiatów oraz miast i gmin zintegrowanych z tym systemem. Projekt w swoich nadrzędnych założeniach przyczyni się min. do zwiększenia efektywności zintegrowanego zarządzania na poziomie regionu, wsparcia realizacji zadań planistycznych, ochrony środowiska, podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej regionu, poprawy wizerunku i promocji Podkarpacia, usprawnienia zarządzania infrastrukturą informacji przestrzennej na poziomie krajowym.

Beneficjenci projektu
Zakłada się, że Beneficjentami ostatecznymi (rozumianymi jako grupa docelowa/ostateczni odbiorcy wsparcia) będą:

  • obywatele (osoby fizyczne, mieszkańcy regionu);
  • przedsiębiorcy (podmioty gospodarcze zainteresowane informacją przestrzenną i planami zagospodarowania przestrzennego);
  • osoby i podmioty związane zawodowo z informacją przestrzenną (geodeci, architekci, itp.);
  • uczelnie oraz organizacje pozarządowe.

Zakres rzeczowy projektu:

  • Dostawa i instalacja sprzętu i oprogramowania;
  • Budowa portalu regionalnego w tym opracowanie i publikacja e-usług;
  • Wykonanie Ortofotomapy dla województwa podkarpackiego;
  • Modernizacja i aktualizacja EGiB w powiatach;
  • Tworzenie i aktualizacja powiatowych baz GESUT;
  • Tworzenie i aktualizacja BDOT500 w powiatach;
  • Cyfryzacja materiałów źródłowych zasobu geodezyjnego i kartograficznego w powiatach;
  • Wdrożenie systemów geodezyjnych.

Efekty realizacji projektu:

  • wzrost poziomu zadowolenia obywateli z usług świadczonych przez administrację samorządową;
  • dostosowanie poziomu rozwoju jednostki samorządu terytorialnego do nowych technicznych i technologicznych wyzwań;
  • wzrost rozwoju, zakresu i jakości świadczenia e-usług, obejmujących informację przestrzenną;
  • wzrost konkurencyjności lokalnej oraz wojewódzkiej gospodarki i turystyki;
  • wzrost efektywności działań wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego i działań administracji samorządowej;
  • integracja informacji przestrzennej z procedurami i danymi opisowymi;
  • wdrożenie mechanizmów przepływu, integracji i harmonizacji danych;
  • integracja danych przestrzennych na poziomie lokalnym;
  • harmonizacja danych przestrzennych i usług danych przestrzennych na poziomie lokalnym;
  • umożliwienie prowadzenia w formie elektronicznej ewidencji rejestrów oraz map;
  • obniżenie kosztów świadczenia usług publicznych;
  • zmniejszenie pracochłonności i czasochłonności obsługi interesantów;
  • zapewnienie dostępu do danych zawartych w rejestrach publicznych, ewidencjach oraz bazach danych prowadzonych w starostwach;
  • podniesienie poziomu wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

 

 

Informacja o inwestycji – Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega

Informacja o inwestycji – Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega

 

Nazwa przedsięwzięcia:  „Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego  na lata 2014 – 2020. Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 5.1 Infrastruktura drogowa.

1. Projektowana obwodnica będzie się charakteryzowała następującymi parametrami technicznymi:

  • budowana droga obwodowa- klasa G (główna)
  • szerokość jezdni – 7m (dwa  pasy  ruchu szerokości 3,5 m)
  • szerokość jezdni dróg serwisowych – 3,5 m
  • szerokość ścieżek rowerowych- 2,0 m
  • szerokość chodników – 1,5- 2,0 m
  • kategoria ruchu-KR4
  • prędkość projektowa poza terenem zabudowy- 70 km/h
  • prędkość projektowa w terenie zabudowanym- 50 km/
  • dopuszczalne obciążenie na oś- 115 kN/oś
  • skrzyżowania z drogami klasy Z,L,D
  • połączenie z punktami węzłowymi za pomocą dróg gminnych i serwisowych

2. Zakres rzeczowy zadania:

  • wybudowanie  na terenie miasta Tarnobrzega nowego połączenia drogowego w formie obwodnicy o długości około 9 km ( początek w km 0+270 ul. Sikorskiego zlokalizowanej w drodze wojewódzkiej nr 871, koniec w miejscu włączenia do istniejącego ronda w ul. Warszawskiej zlokalizowanej w drodze wojewódzkiej nr 723 )
  • budowa odcinków chodnika jednostronnego w km ok. 2+281 – 4+429,
  • budowa ścieżek rowerowych zaprojektowanych jako ciąg pieszo – rowerowy wzdłuż rond, jako dowiązanie do istniejących ścieżek lub projektowanych w ramach innych zadań,
  • budowa oświetlenia ulicznego, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego zlokalizowanych w budowanych i przebudowywanych skrzyżowaniach
  • zieleń izolacyjna 
  • budowa  przepustów w ilości ok. 8 szt. oraz przejść dla zwierząt,
  • budowa 3-ch rond:

     a)  na odcinku włączenia obwodnicy z ul. Sikorskiego

     b) na skrzyżowaniu z ul. M. Curie-Skłodowskiej

     c) na  skrzyżowaniu z ul. Bema

  • budowa innych skrzyżowań w ciągu drogi obwodowej,
  • budowa dróg serwisowych (w tym przebudowa istniejących dróg w celu dostosowania do parametrów dróg serwisowych),
  • budowa ekranów akustycznych w wyznaczonych miejscach,
  • budowa wszelkich niezbędnych elementów i urządzeń ochrony środowiska,
  • budowa sygnalizacji świetlnych,
  • budowa/przebudowa sieci uzbrojenia, systemu odwodnienia, 
  • przebudowa dróg gminnych i wojewódzkich na odcinkach bezpośredniego powiązania z przedmiotową obwodnicą
  • prace wyburzeniowe, wycinka kolidującej zieleni, inwentaryzacje
  • inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych, uzyskanych warunków technicznych, opinii i decyzji formalno-prawnych.

3. Wykonawca: STARBAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

4. Koszt realizacji inwestycji Aneks nr RPPK.05.01.00-18-0031/17-02 z dnia 17.03.2022r.):  71 084 603,80 zł brutto

Dofinansowanie:

umowa nr RPPK.05.01.00-18-0031/17-00 z dnia 28.09.2017r. – 42 441 528,69 zł

umowa nr 1/2020 z dnia 04.03.2020r. – 1 000 000,00 zł

rezerwa subwencji ogólnej Ministerstwa Finansów – 11 763 054,00 zł

 

5. Termin realizacji inwestycji : 29.07.2022r. (zakończenie realizacji projektu – 31.10.2022r.