REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”
realizowanym przez Miasto Tarnobrzeg, w tym: Szkołę Podstawową nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu w partnerstwie z Podkarpackim Zespołem Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne
§ 1. Definicje
1. Projekt – projekt „Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”, który jest realizowany w ramach w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne
2. Instytucja Pośrednicząca - Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie.
3. Beneficjenci Ostateczni – uczniowie, rodzice i zatrudnieni nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu, którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.
4. Komisje Rekrutacyjne – komisje powołane w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych w każdej szkole uczestniczącej w projekcie. Powołane przez właściwego dyrektora szkoły, w składzie trzyosobowym, z pracowników szkoły.
§ 2. Informacje ogólne
1. Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do „Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”, który jest realizowany w ramach w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne.
2. Projekt skierowany jest do nauczycieli oraz uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu w okresie 2024-2026.
3. Celem głównym projektu jest Celem głównym (CG) projektu jest wyższa jakość kształcenia ogólnego w 6 szkołach podstawowych w Tarnobrzegu do 30.06.2026r, poprzez kompleksowe wsparcie 149, uczniów 533 i ich rodziców w postaci realizacji zajęć dodatkowych dla uczniów, utworzenie Szkoły Ćwiczeń, podniesienie kompetencji nauczycieli oraz włączenie rodziców w działalność szkoły. Działania te mają na celu podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, uwzględniając potrzeby osób o specjalnych potrzebach, w tym z niepełnosprawnościami.
4. W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
§ 3. Uczestnicy projektu i zasady rekrutacji
1. Uczestnikiem projektu może być uczeń (U) i jego rodzic (R) oraz nauczyciel (N) Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu, który złoży wymagane dokumenty rekrutacyjne i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez właściwą Komisję Rekrutacyjną.
2. Zgłoszenie chęci udziału w projekcie odbywa się w formie pisemnej
3. Uczniowie (U) rekrutowani będą do projektu w oparciu o kryteria:
a) formalne:
b) dodatkowe:
Ponadto przy rekrutacji na lata 2025/26:
W 2025 roku planuje się przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.
Komisja stworzy listę osób zakwalifikowanych oraz listę rezerwową. Rekrutacja uczniów o specjalnych potrzebach nastąpi w oparciu o wyniki badań psychologiczno-pedagogicznych i analizy objawów zaburzeń w codziennej aktywności dziecka, za zgodą rodziców. Dopuszcza się możliwość zakwalifikowania ucznia do zajęć dodatkowych w ramach projektu w oparciu o uzasadnione wskazanie nauczyciela danego przedmiotu.
W przypadku rezygnacji ucznia z zajęć dodatkowych w ramach projektu, konieczne jest wypełnienie dokumentu „Rezygnacja ucznia z zajęć projektowych”, na którym podpisze się rodzic danego ucznia.
4. W przypadku nauczycieli (N) rekrutacja będzie mieć charakter zamknięty tj. nauczyciel musi być zatrudniony w szkole biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1. Dodatkowe kryteria dla nauczycieli:
a) formalne
b) dodatkowe
5. Rekrutacja rodziców (R) będzie mieć charakter otwarty tj. rodzic/opiekun prawny musi sprawować opiekę nad uczniem uczęszczającego w szkole biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1.
§ 4. Proces rekrutacji
1. Rekrutacja chętnych do udziału w projekcie przeprowadzona jest od 02.09.2024r. do 15.09.2024 r.
Na rok szkolny 2024/25 przewidziana jest rekrutacja uzupełniająca (01.09.2025r. - 14.09.2025r.).
W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość zakwalifikowania do projektu uczestnika, który złoży dokumenty po terminie.
2. Zgłoszenie chęci udziału w projekcie odbywa się poprzez wypełnienie w formie pisemnej:
a) w przypadku uczniów: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, oświadczenia uczestnika projektu, karty zgłoszenia,
b) w przypadku rodziców/opiekunów prawnych: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, oświadczenia uczestnika projektu,
c) w przypadku nauczycieli: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, karty zgłoszenia dla nauczyciela, oświadczenie uczestnika projektu.
Dostarczenie w/w dokumentów odbywa się osobiście do sekretariatu szkoły lub wysłanie ich w formie skanów na adres mailowy:
3. Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu do projektu uczestników spełniających wymogi formalne. Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu i powiadamia uczniów, nauczycieli oraz rodziców o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w projekcie.
W trakcie rekrutacji, a także w trakcie realizacji projektu zachowana zostanie zasada równości szans. Na każdym etapie realizacji projektu kobiety i mężczyźni, osoby pełno- i niepełnosprawne traktowani będą w taki sam sposób.
4. Procedura rekrutacji obejmuje:
a) etap naboru:
b) etap doboru:
5. Regulamin rekrutacji dostępny jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także na stronach szkół biorących udział w projekcie.
§ 5. Program wsparcia dla uczestników projektu
1. Każdy uczeń zakwalifikowany do projektu może być objęty wsparciem w postaci zajęć:
a) blok matematyczno-przyrodniczy, blok informatyki i robotyki, blok językowy według harmonogramu zajęć w poszczególnych szkołach dostępnych w sekretariatach szkół
b) zajęcia specjalistyczne:
Zajęcia prowadzone będą w godzinach wolnych od zajęć podstawy programowej od poniedziałku do piątku. Istnieje możliwość realizacji zajęć w innych terminach niż w w/w przypadku gdy uczestnicy zgłoszą takie zapotrzebowanie.
2. Dla nauczycieli zakwalifikowanych do udziału w projekcie przewidziano szkolenia tematyczne w zakresie:
Warsztaty metodyczne i przedmiotowe – zajęcia szkoleniowe poświęcone doskonaleniu warsztatu metodycznego n-li różnych grup przedmiotowych, w szczególności w obszarze metod i form pracy służących rozwijaniu różnorakich kompetencji uczniów. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 24 n-li (18N SP4 oraz 6N SP7). Zajęcia odbędą się w formie 24 (4-godz.) stac. spotkań z N w salach szkoleniowych PZPW w Tarnobrzegu.
Konsultacje indywidualne – indywidualne rozmowy z N służące wspomaganiu pracy z uczestnikami ukierunkowanej na rozwijanie kompetencji, planowanie własnego rozwoju zawodowego i aktualnych potrzeb N. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 55 nauczycieli (10N SP3, 30N SP 4, 3NSP 6, 4N SP 7, 4N SP 8, 4N SP 11). Konsultacje odbędą się w formie indywidualnych spotkań stac. lub online uczestnika z trenerem. W projekcie zaplanowano 460 godz. wsparcia. Miejsce oraz czas trwania spotkań zostaną ustalone wedle indywidualnych potrzeb uczestnika.
Konsultacje grupowe – forma dla grup N reprezentujących różne grupy przedmiotowe. Wsparcie w podanym formacie stworzy warunki do współpracy N i integracji działań szkoły. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 24 n-li (16N SP 4 oraz 8N SP7). Konsultacje odbędą się w formie 16 (4-godz.) spotkań online lub stac. w szkołach objętych wsparciem.
Lekcje pokazowe połączone z ich omówieniem – lekcje przygotowane i prowadzone przez trenerów, obserwowane przez N szkoły ćwiczeń i szkół współpracujących, połączone z metodyczno-merytoryczną dyskusją ukierunkowaną na cele projektu. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 12 n-li (9N SP 4 oraz 3 SP 7). Wsparcie odbędzie się w formie 7(4 godz.)-28 h stac. Spotkań (z poprzedzającymi konsultacjami oraz omówieniem) w szkołach objętych wsparciem.
Zajęcia otwarte prowadzone przez nauczyciela szkoły ćwiczeń – lekcje przedmiotowe prowadzone przez N szkoły ćwiczeń SP4 dla uczestników projektu ze szkół współpracujących w obecności trenera, połączone z dyskusją i wymianą doświadczeń. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 7 n-li ze SP nr 4. Wsparcie odbędzie się w formie 42 (2-godz.) -84 h stac.
3. Dla rodziców/opiekunów prawnych przewidziano wsparcie mające na celu włączanie rodziców w działalność szkoły służącą stwarzaniu uczniom optymalnego środowiska nauki, jego motywowaniu do pracy, a także pobudzaniu aspiracji edukacyjnych ucznia. Zaplanowano warsztaty grupowe (1 godz./ m-ąc) jak i zajęcia indywidualne dla rodziców ( 2 godz./ m-ąc). Zajęcia będą prowadzone przez pedagogów, psychologów oraz pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznej na podstawie opracowanego program warsztatów. Program będzie zawierał tematykę w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych dzieci, przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w szkole, poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły, tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami a środowiskiem szkolnym, zajęć tematycznych związanych np. z przezwyciężaniem problemów wychowawczych, edukacyjnych czy terapeutycznych, cyberprzestępczością, mediami społecznościowymi, rolą internetu.
§ 6. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez Koordynatora Projektu.
2. Uczestnik Projektu jest zobowiązany do stosowania się do niniejszego regulaminu.
3. Realizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zakończenia postępowania rekrutacyjnego w przypadku wyczerpania miejsc.
4. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 2 września 2024 roku.
Załączniki:
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #TarnobrzeskaSzkołaĆwiczeń #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #TarnobrzeskaSzkołaĆwiczeń