Web Content Accessibility Guidelines

Kontrast

Kursor

Czcionka

Obrazy

Odnośniki

386

Inwestycje drogowe

Powrót

Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych miasta Tarnobrzega

Nad Jeziorem Tarnobrzeskim realizowany jest projekt pn. „Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych miasta Tarnobrzega” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach  w ramach Osi priorytetowej V. Infrastruktura komunikacyjna działania 5.1 Infrastruktura drogowa – projekty z zakresu dróg lokalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020. 

 

W dniu 30 września 2019 r. została podpisana umowę na dofinansowanie realizacji ww. projektu w ramach środków RPO WP 2014-2020, natomiast umowę z wykonawcą robót budowlanych podpisano w dniu 01.04.2020 r.

Projekt zakłada  budowę odcinka ul. Żeglarskiej o długości 1940 m oraz rozbudowę
ul. Plażowej o długości 2655 m. Wykonana zostanie jezdnia dwupasmowa, jednokierunkowa, separacja ruchu pojazdów samochodowych i rowerów od pieszych poprzez wykonanie odrębnego pasa rowerowego i chodników oddzielonych pasem zieleni, wykonanie odwodnienia drogi, kanału technologicznego, oświetlenia, oznakowania.
Ponadto skrzyżowanie ulicy Żeglarskiej z ulicą Siarkową zaprojektowano jako rondo. Odwodnienie ul. Żeglarskiej wykonane będzie w postaci kanalizacji deszczowej grawitacyjnej transportującej ścieki deszczowe do najniższego punktu wyposażonego w przepompownię z separatorem zanieczyszczeń oraz kanałem tłocznym. Z uwagi na brak naturalnego odbiornika ścieków deszczowych wybudowany zostanie szczelny zbiornik odparowujący.

 

Wartość projektu ogółem – 15 133 605,86  zł

dofinansowanie ze środków RPO WP 2014-2020 – 9 269 542,88zł  zł (76.48% kosztów kwalifikowanych)

wydatki kwalifikowane - 12 120 218,23 zł

wkład własny - 5 864 062,98 zł

 

Termin realizacji :I kw. 2020-II kw.2021 r.

Mapa obrazująca przebieg obwodnicy Tarnobrzega

Plan wykorzystany w Studium Wykonalności dla projektu obwodnicy Miasta Tarnobrzega.

Piąty wariant przebiegu obwodnicy

W  wyniku konsultacji społecznych powstał piąty wariant przebiegu obwodnicy miasta. Najnowszy plan jest preferowany do dalszych prac projektowych, związanych z  opracowaniem programu funkcjonalno-użytkowego oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy miasta Tarnobrzega. Wariant nr 5 jest połączeniem wariantów nr 3 i 4 i uwzględnia uwagi oraz opinie mieszkańców miasta, zgłoszone w ramach konsultacji społecznych do wcześniej zaproponowanych wersji przebiegu obwodnicy. O nowej propozycji drogi obwodowej dla miasta mówi prezydent Tarnobrzega Grzegorz Kiełb: – Wariant ten przewiduje lokalizację początkowego odcinka obwodnicy oraz miejsce jej włączenia w  ul. Sikorskiego, zgodnie z wersją nr 3. Dalej droga biegnie częściowo przez tereny zabudowy jednorodzinnej i ogrodów działkowych, krzyżuje się z  ul. Gruntową oraz ul. Orła i  kieruje na południe, poprzez tereny rolne, omijając duży kompleks ogrodów działkowych. Dalszy przebieg drogi nawiązuje do trasy zaproponowanej w wariancie nr 4, tj. poprzez tereny wzdłuż ul. 12 Października na zachód, następnie przez ogrody działkowe zlokalizowane w okolicy garaży na Kamionce i dalej kieruje się na północ wzdłuż torów kolejowych. Włączenie końcowego odcinka obwodnicy przewiduje się na rondzie zlokalizowanym w  ul. Warszawskiej, w  okolicy Parku Przemysłowo-Technologicznego.

Informacja o inwestycji – Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega

Informacja o inwestycji – Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega

Nazwa przedsięwzięcia:  „Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego  na lata 2014 – 2020. Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 5.1 Infrastruktura drogowa.

1. Projektowana obwodnica będzie się charakteryzowała następującymi parametrami
    technicznymi:

- budowana droga obwodowa- klasa G (główna)

- szerokość jezdni – 7m (dwa  pasy  ruchu szerokości 3,5 m)

- szerokość jezdni dróg serwisowych – 3,5 m

- szerokość ścieżek rowerowych- 2,0 m

- szerokość chodników – 1,5- 2,0 m

- kategoria ruchu-KR4

- prędkość projektowa poza terenem zabudowy- 70 km/h

- prędkość projektowa w terenie zabudowanym- 50 km/

- dopuszczalne obciążenie na oś- 115 kN/oś

- skrzyżowania z drogami klasy Z,L,D

- połączenie z punktami węzłowymi za pomocą dróg gminnych i serwisowych

2. Zakres rzeczowy zadania:

- wybudowanie  na terenie miasta Tarnobrzega nowego połączenia drogowego w formie obwodnicy o długości około 9 km ( początek w km 0+270 ul. Sikorskiego zlokalizowanej
w drodze wojewódzkiej nr 871, koniec w miejscu włączenia do istniejącego ronda w ul. Warszawskiej zlokalizowanej w drodze wojewódzkiej nr 723 )

-budowa odcinków chodnika jednostronnego w km ok. 2+281 – 4+429,

-budowa ścieżek rowerowych zaprojektowanych jako ciąg pieszo – rowerowy wzdłuż rond, jako dowiązanie do istniejących ścieżek lub projektowanych w ramach innych zadań,

-budowa oświetlenia ulicznego, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego zlokalizowanych w budowanych i przebudowywanych skrzyżowaniach

-zieleń izolacyjna 

-budowa  przepustów w ilości ok. 8 szt. oraz przejść dla zwierząt,

-budowa 3-ch rond:

     a)  na odcinku włączenia obwodnicy z ul. Sikorskiego

     b) na skrzyżowaniu z ul. M. Curie-Skłodowskiej

     c) na  skrzyżowaniu z ul. Bema

  -budowa innych skrzyżowań w ciągu drogi obwodowej ,

  -budowa dróg serwisowych (w tym przebudowa istniejących dróg w celu dostosowania do
  parametrów dróg serwisowych),

 -budowa ekranów akustycznych w wyznaczonych miejscach,

 -budowa wszelkich niezbędnych elementów i urządzeń ochrony środowiska,

 -budowa sygnalizacji świetlnych,

 -budowa/przebudowa sieci uzbrojenia, systemu odwodnienia, 

 -przebudowa dróg gminnych i wojewódzkich na odcinkach bezpośredniego powiązania
 z przedmiotową obwodnicą

 -prace wyburzeniowe, wycinka kolidującej zieleni, inwentaryzacje

 -inne prace wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych, uzyskanych warunków
    technicznych, opinii i decyzji formalno-prawnych.

3. Wykonawca: STARBAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków

4. Koszt realizacji inwestycji Aneks nr RPPK.05.01.00-18-0031/17-02 z dnia 17.03.2022r.) :  71 084 603,80 zł brutto

Dofinansowanie:

umowa nr RPPK.05.01.00-18-0031/17-00 z dnia 28.09.2017r. – 42 441 528,69 zł

umowa nr 1/2020 z dnia 04.03.2020r. – 1 000 000,00 zł

rezerwa subwencji ogólnej Ministerstwa Finansów – 11 763 054,00 zł

5. Termin realizacji inwestycji : 29.07.2022r. (zakończenie realizacji projektu – 31.10.2022r.)