Przedsiębiorcy inwestujący w Tarnobrzegu mogą ubiegać się o zwolnienie z podatku od nieruchomości na okres 5 lat przy nakładach finansowych na inwestycję początkową nie niższych niż 1 000 000 zł w odniesieniu do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. Zwolnieniu podlegają nowo wybudowane budynki lub ich części, nowo wybudowane budowle lub ich części oraz związane z nimi grunty.
Podstawą udzielania zwolnień jest Uchwała Nr LVI/571/2022 Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 23 lutego 2022 r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości stanowiącego regionalną pomoc inwestycyjną.
Pomoc jest obliczana w odniesieniu do kosztów inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe (aktywa obejmujące grunty, budynki, zakład, urządzenia i wyposażenie) oraz wartości niematerialne i prawne (aktywa nieposiadające postaci fizycznej ani finansowej, w tym patenty, licencje, know-how lub inną własność intelektualną).
Zwolnienie, nie dotyczy gruntów, budynków lub ich części, budowli lub ich części:
Warunkiem przyznania pomocy jest nieprzekroczenie progu pomocy 37,5 mln euro. Maksymalna intensywność pomocy wynosi 50%. Intensywność pomocy udzielanej MŚP, z wyłączeniem nowych inwestycji o kosztach kwalifikowanych przekraczających 50 mln euro, podwyższa się o:
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
a) maszyn i urządzeń, w tym systemów i sieci teleinformatycznych,
b) środków transportu,
c) narzędzi, przyrządów i aparatury,
d) wyposażenia technicznego do prac biurowych,
e) urządzeń infrastruktury technicznej wymienionych w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
f) infrastruktury telekomunikacyjnej w rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
a) będą wykorzystywane wyłącznie w zakładzie otrzymującym pomoc,
b) podlegają amortyzacji zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
c) są nabyte na warunkach rynkowych od osób trzecich niepowiązanych z nabywcą,
d) zostaną włączone do aktywów przedsiębiorstwa otrzymującego pomoc i będą związane z projektem, na który przyznano pomoc przez co najmniej 5 lat albo 3 lata w przypadku MŚP;
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty poniesione po dokonaniu zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy.
Warunkiem dopuszczalności udzielenia regionalnej pomocy inwestycyjnej jest:
Przedsiębiorca nabywa prawo do otrzymania pomocy z dniem dokonania zgłoszenia. Pomocy inwestycyjnej udziela się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczęto prace nad inwestycją - w odniesieniu do przedmiotów opodatkowania objętych obowiązkiem podatkowym w dniu dokonania zgłoszenia lub od dnia powstania obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych - w odniesieniu do przedmiotów opodatkowania, od których obowiązek podatkowy powstał po dniu dokonania zgłoszenia.
Podstawa prawna: